New Zealand – Sydøen

Vi tager færgen fra Wellington til sydøen. I Wellington siger vi desværre farvel til nogle af de dejlige mennesker vi undervejs har haft en del sjov med. Vi bliver så desværre også ramt af lidt sygdom. Turen går de næste dage til Westport og Lake Maninpua, men vi forsøger at bekæmpe en ordentlig omgang forkølelse. Der bliver et bad-taste party i Lake Maninpua, som bliver det, som får os til at komme over vores sygdom. Vi fik ikke købt den vilde udklædning, men tog den i stedet i ægte 80’er stil. Alle gik virkelig til den til festen… ingen detaljer, men det var vildt sjovt og underholdende!

Dagen efter går turen til Franz Josef, hvor vi er i et par dage og selvfølgelig tager på Glacier Hike – en heldagstur.

Vi gik hele vejen op gennem isen. Inden fik vi udleveret nogle støvler, hvor vi havde store metalhakkere under, for at kunne stå fast i isen. Det eneste minus var, at vi havde tænkt: “vi gør det i shorts”, hvilket gav mange rifter på vores ben.

Læs mere om turen på www.franzjosefglacier.com. Vores guide huggede store ”trin” ud med sin økse. Vi var deroppe i rigtig mange timer, det var virkelig ”awesome”. Jeg var også nede og kravle igennem et hul i isen, og vores guide tog os også med nogle steder ingen andre havde gået, så vi selv kunne få lov at lave en ny vej.

De næste dage gik turen til Wanaka. Vi startede med et stop ved en sø, hvor vi kunne gå os en lille tur, meget godt, og rigtig smuk udsigt til Mt.Cook. Undervejs holdt vi små stop i den smukke natur. Vi spiste ved en flod, igen smukt. Alt i NZ er bare postkortperfekt.  I Wanka boede vi følgende sted: www.wanakahotel.co.nz.

Næste dag besøgte vi et sjovt museum, hvor vi kunne se alle mulige tricks og illusioner. Vi blev til dværge og kæmper – mens Einstein, Nelson Mandela og Mother Theresa hoveder fulgt os med øjnene. Vi så vand løbe opad og meget mere. Senere så vi en masse lave bungyjump, og derefter gik turen ind i Queenstown. Her bor vi på Discovery Lodge – www.dlq.co.nz .

Queenstown er et af de steder, hvor vi har afsat ekstra dage. Tiden gik blandt andet med afslapning og reggaefestival. Er en virkelig dejlig by med en masse solskin, er glad for at vi skal være her i nogle flere dage, virkelig sjov og skøn by. Og der er bare super smuk natur alle steder.

Vi tog med en gondollift op af et bjerg, og kørte på små sjove slæder, egentlig ret underholdende. I Queenstown mødte vi simpelthen SÅ mange danskere. Ifølge vores guider er Queenstown simpelthen stedet det hele sker!

Fra Queenstown går turen til Christchurch, som er den sidste og længste strækning på vores NZ-rejse. Vi ankom til vores Penthousedorm(ret skønt sted) i Christchurch og tog ud og kiggede lidt på byen. Så en statue af Kaptajn Cook, som vi jo lige måtte have et billede af, fordi han jo i sin tid fandt skønne New Zealand. I vores tid her boede vi på www.basebackpackers.com/christchurch, som generelt også er en ret god kæde at bo på overalt i NZ.