Whitsunday Sailing

Dag 1

2007 Whitsundays-012Om eftermiddagen tog vi afsted ud med the Pride of Airlie! En retfed båd med et stort dæk vi kunne solbade på. Desuden var vi super heldige med vejret og det var høj solskin. Efter et par timer på båden ankom vi til South Molle Island, hvor vi skulle bo på et ret godt resort. Vi hoppede straks i poolen. Derefter var der aftensmad, hvor vi kom til at sidde med nogle helt vildt flinke svensker og et sjovt tysk par, ret underholdende. Specielt da hele båden skulle spille drukspil! Pyha. Ja, det var ret hårdt, specielt når man vidste at vi skulle op kl. 6.30 og møde til morgenmad der, men vi er selvfølgelig ved at være pænt rutineret med fester efterfulgt af pænt tidlig vækning næste morgen.

2007 Whitsundays-026Dag 2

Det var godt nok slemt at komme op den efterfølgende morgen! Men det gik og vi fik god morgenmad, og kl. 7.15 gik turen afsted, med musik for fuld udblæsning! Og hvem lå lige ved højtalerne! Jep os! Men det var fedt og der var super fed stemning på båden – rigtig sådan noget rigmandsbørn går på film! Efter et par timer skulle vi ud og snorkle, var dog ikke super klart så svært at snorkle der! Og så ind på en ø med 98% sand i deres strandsand – er det meget? Troede alt var sand, men jo det var virkligt hvidt og uden småsten, og skulle være god som peeling! Derefter fik vi frokost på båden og sejlede endnu et par timer, mens vi lå på dækket! Da vi kom tilbage til øen igen, hoppede alle i poolen, og vi fik aftensmad, men vi var ikke i helt samme partyhumør den aften, ret udmattet efter en lang dag.

Ps. grunden til de mange poolbesøg er at man skal passe på gobler – så man skal have nogle ikke ret fikse heldragter på når man springer i vandet, fordi goblerne har tråde op til 20 meter lange!

Dag 3

WhitsundaysFik lov til at sove en time længere. Dejligt. Derefter ud med snorkel et rigtigt godt sted, hvor vi så det smukkeste koralrev og en masse flotte småfisk – yeah vi glæder os til snart at skulle tage vores  dykkerbevis.

Alt i alt var Whitsunday Sailing en god oplevelse. Men skal man vælge mellem det og Fraser Island – så er Fraser klart federe.