Et særligt møde i Arlie Beach

Mens tiden lige nu går med at planlægge sommerens interrailtur i Østeuropa, har jeg samtidig fundet en masse gammelt gejl fra andre rejser. Jeg fandt min gamle dagbog fra tiden i Australien. I den var et visitkort med navn og nummer på en mand, som Signe og jeg mødte en sen aften i Arlie Beach.

Meget sent i Arlie Bech sad vi en lokal park, fordi der var en klam rotte og andre ubehageligheder på vores hostel! Underligt nok skulle det vise sig at være den eneste gang på hele vores rejse, at vores overnatning gav os problemer, men det gjorde den i høj grad her. Vi besluttede, at vi ikke kunne sove i lokalet og gik ned i byen, hvor vi mødte en mand og hans søster.

Mandens hud var voldsomt forbrændt og han havde ingen af sine tidligere træk i ansigtet, det så meget slemt ud – har aldrig set noget menneske så forbrændt. Begge var rigtig flinke og vi snakkede en tid, hvor vi fortalte om os selv, Danmark og vores rejse. De fortalte om Australien og ikke mindst den helikopterulykke, som manden havde været ude for. Jeg kan huske noget med, at vi kunne få et lift op til Cairns med fly, men Signe og jeg var lidt bangebukse og havde jo også vores buspas plus skulle på Whitsundays, så derfor afslog vi høfligt. Men vi fik mandens kort med. Her fem år efter finder jeg kortet og tænker jeg laver lige en googler og finder disse links:

http://www.ntnews.com.au/article/2010/11/17/194711_ntnews.html

http://sixtyminutes.ninemsn.com.au/webchats/273401/philip-odriscoll-the-power-of-love

Her kan man læse om manden fra vores aften i Arlie Beach og hvordan han som 33-årige styrtede med hans helikopter og lå 3 måneder i koma. I dag lever med voldsomme smerter, som dog hjælpes på vej af den lille datter, som allerede var på vej da ulykken skete, trods for at forholdet til kæresten gik i stykker. En lidt finurlig historie her fem år efter! Men indspirende at man godt kan kommer videre selv efter en ulykke, hvor man kun med nød og næppe overlever.

Skriv et svar

