Nedtællingen er begyndt

10.000… 9.999… 9.998 minutter

Lige om MEGET snart går turen af sted på årets sommerferie. En lææænnngge ventet ferie, som i sidste øjeblik blev en slags østeuropæisk interrail (dog med fly ud og hjem). Hvorfor tager til Østeuropa? I starten var det på grund af økonomi at turen skulle gå til det østeuropæiske, men som Lonely Planet er blevet ’gennemtævet’, bliver jeg gladere og gladere for det valg. Jeg får helt kriller i maven som en slags sommerforelskelse, når jeg vender siderne i rejsebøgerne eller mister koncentrationen på arbejde og lige må google et eller andet frem, mens jeg egentlig havde gang i noget andet!

Jeg glæder mig til smukke Krakow, Mostar og Dubrovnik. Historiske Budapest og Sarajevo. Sol og sommer langs den kroatiske kyst og aktiv bjergvandring nær Tatrabjergene.

Ikke meget er booket ud over overnatning i Krakow og Budapest plus flybilletter. Der er tjekket op på togbilletter, men satser på at købe dem undervejs og det samme gælder for overnatning. På den måde slipper vi for at rejse i et særligt tempo. Så mit planlægger-gen har jeg forsøgt at nedtone.

Der er selvfølgelig også blevet indkøbt nye backpacks, fordi jeg troede at det ligesom ikke ville blive nødvendigt mere!?! Men jeg har fået en fin nye en i sort, grå og grøn – og Morten har fået en i sort og grå. De er klar til afrejse. Nedtællingen er begyndt – nu er der kun en uge.

Skriv et svar

