Glæder mig til juletur i Hamborg

Ih hvor jeg glæder mig. Til hvad? Til en forlænget weekend i Hamborg fra på torsdag til søndag sammen med to dejlige veninder.

Sidst jeg var på ferie med de to, var den sommer, hvor jeg blev 19 år – i verdens største brandert i Spanien. En ferie hvor vi drak natten lang og lå på stranden resten af tiden. Men nu skal vi afsted igen – denne gang på juletur til, hvad jeg forventer, er et slags julemekka med sine enormt mange julemarkeder.

Og så satser jeg på mindre sprut og San Miguel og mere rødvin og tyske juleøl. Og muligvis at vi ser lidt mere end, hvad vi gjorde i 2005, hvor vores eneste kulturelle indslag var en lille tur til Barcelona – med tømmermænd og hvor nogle af os måtte kæmpe lidt, med netop de to piger jeg skal afsted sammen med, om overhovedet at se noget, fordi de allerede lidt modvilligt overhovedet tog til Barcelona 😉 Nu er vi syv år ældre, så mon ikke det bliver en anelse anderledes – eller ik?

Og så satser jeg på mindre sprut og San Miguel og mere rødvin og tyske juleøl.

Har aldrig været i Hamborg, eller det passer ikke helt, for jeg har engang sejlet med færge fra Hamborg til New Castle, da jeg skulle 12-årige skulle på spejderlejr i Skotland. Men altså set byen det kan jeg ikke prale af. Har hørt fra “alle” at det skal være vildt fed, så det bliver godt at få tjekket byen ud. Elsker Berlin, så nu håber jeg Hamborg, når op på lidt alla samme niveau.

Og altså jae det eneste jeg med sikkerhed ved, er, at vi skal se Reeperbahn ellers er min Hamborg-viden pt. ret lille, men det forventer jeg ikke den er om en uges tid.

Skriv et svar

